איך בוחרים סלוגן?

סלוגן, סלוגן או סלוגן, איך בוחרים סלוגן לחברה?

כתבה: תמי פישל | קופירייטר

כשבעל.ת עסק מתחיל להשקיע בפירסום העסק, הוא צריך לבחור סלוגן לעסק כחלק ממיתוג נכון ואפקטיבי. הסלוגן החדש צריך להיות מקורי, כזה שיבליט בצורה נכונה את אחד או שניים מיתרונות החברה, יסקרן או יעורר משהו אצל הלקוחות הפוטנציאלים ויגרום להם להתעניין.

אז איך בוחרים סלוגן לעסק? בריף הכולל כמה סלוגנים לבחירה

קודם כל בוחרים קופירייטר. בחירת הקופירייטר צריכה להיעשות קודם כל על ידי צפייה בעבודות קודמות שלו (או שלה). דרך צפייה בעבודות הקופירייטר ניתן להתרשם מאיכות ומקצועיות העבודה שבוצעה. עבודת הקופירייטינג אינה מסתכמת בלהמציא סלוגן "מגניב" שאבק המגניבות שלו יתפוגג אחרי כמה דקות ובמבחן המציאות הוא לא ימשוך אף לקוח. כשקופירייטר ניגש להמציא סלוגן חדש לחברה, הוא צריך לעשות תחקיר מעמיק הכולל תשאול של הלקוח, צרכיו, מטרותיו, תחומי התמחותו, יתרונותיו וחסרונותיו אל מול המתחרים ועוד ועוד שאלות שהמידע עליהן יעזור לקופירייטר להגיע אל הסלוגן הנכון ביותר. סלוגן טוב הוא סלוגן ממוקד המעביר בצורה יצירתית מסר/יתרון אחד או שניים של החברה.

30 או 3 סלוגנים לבחירה?

כשהקופירייטר מתחיל לחשוב על סלוגן, יש כל מיני כיוונים שנלקחים בחשיבה בהתאם לתוצאות התחקיר. עבודת החשיבה הזו היא חלק מעבודת הקופירייטינג שעושה הקופירייטר. במהלך העבודה עולים לקופירייטר הרבה סלוגנים, חלקם עולים לשלב הסינון הבא וחלקם מנופים מהתהליך בגלל שאינם עונים על חלק מהקריטריונים.

המטרה הסופית היא להעביר ללקוח 3 אופציות לסלוגן לחברה שכל אחד מהם מתאר בצורה הטובה והיצירתית ביותר את המסר השיווקי הנדרש. התיאור הזה נעשה בדרך מקורית, שיווקית ויוצאת דופן.

במידה והקופירייטר מעביר ללקוח עשרות סלוגנים לבחירה, שכל אחד מהם מתמקד במסר שיווקי אחר, מנוסח בצורות שונות, בהטיות שונות, הוא בעצם בוחר שלא לבחור. את הבחירה המקצועית צריך לעשות הקופירייטר ולא הלקוח. הלקוח פנה אל הקופירייטר לעזרה מקצועית, במידה והקופירייטר מעביר ללקוח לבחור הוא בעצם לא ביצע את עבודותו. קופירייטרית מקצועית צריכה להיות בעלת ידע וחושים נכונים המאפשרים לה לבצע את הבחירות הקריאטיביות הנכונות.

לצפייה בסלוגנים לדוגמא>

לשליחת אסמס לקופירייטר תמי פישל>