העטיפה של טובה

כתבה: תמי פישל

שם: טובה שמש
גיל: 72
מקצוע: פנסיונרית

עם עטיפה

טובה אישה חכמה, אוהבת אנשים, פעילה מאוד בהרבה מסגרות לפנסיונרים ולכן רוב הזמן עסוקה. טובה גרמה לי להפנים כמה חשוב להקיף את עצמך בהרבה מעגלים אנושיים, כדי להבטיח שלא נרגיש לבד. טובה היא שכנה שסביר להניח שלא הייתי מכירה מקרוב לולא החיבוק, מיזם החברתי שיצרתי עבור הגיל השלישי ובזכותו נפגשתי עם נשים מדי שבוע בגינה קהילתית מקסימה בפינת הרחוב בו אני גרה וקראתי להם יחד עם חברת עבר ספרים מרתקים.

כמו טובה הכרתי עוד עשרות נשים והאזנתי למאות סיפורים שהן שיתפו. לעיתים קרובות דמיינתי אותן בגילי ותהיתי למי הייתי יותר מתקרבת ולמי פחות אם היינו באותו שלב בחיים. מי שמכיר אותי יודע, שגיל אף פעם לא היווה עבורי רתיעה לייצר קירבה ולכן עם רבות מהן נשארתי בקשר, למרות פערי הגיל בינינו, גם כשהמיזם פרש כנפיים בלעדיי.

טובה הגיעה לכל מפגש, פספסה פגישה רק לעיתים ממש נדירות. תמיד בזמן, תמיד גילתה עניין כלפינו וכלפי כולן. מהר מאוד שיתפה על מצבה האישי, על הילדים, על המשפחה ממנה היא מגיעה, הסיפורים כללו בעיות משפחתיות, אתגרים יומיומיים, פחדים, תובנות שהגיל מזמן, לכל הסיפורים של טובה הקשבתי אבל ברגע ששעת המפגש שלנו הסתיימה, התפזרנו וכך גם המחשבה שלי.

בלי עטיפה

במפגש האחרון שלי עם חברות החיבוק, פרידה שנכפתה עליי אבל בחרתי לא לספר להן על נסיבות הפרידה. במעמד המפגש האחרון טובה ביקשה להקריא בפני כולן ברכה שכתבה עבורי והושיטה לי מתנה שקנתה במיוחד. כל פרט ופרט במעמד הזה העיד על המחשבה הרבה שהשקיעה טובה. הופתעתי. כזאת אני, אוהבת כל כך להיות נאהבת אבל תמיד מופתעת.
בזמן שטובה הקריאה את הברכה שכתבה, הדמעות שלי החלו לזרום. מאד התרגשתי. בנוסף לטובה עוד כמה משתתפות ריגשו אותי במילים מחממות באותו המעמד, אבל טובה לא עצרה שם.

מאז אותו מעמד מרגש עברו כבר כמה חודשים, וטובה ממשיכה להתקשר, לבקר, לכתוב לי מדי שבוע, מילים טובות, שירים, מילים מנחמות, משתפת בחוויות, מתעניינת, מתגעגעת.
רק השבוע קיבלתי מטובה את ההודעה הבאה: ״אני שמחה שאת חברה שלי – את שנונה, רגישה ושמחה שנפגשנו, חיבוק גדול!״
תשומת הלב הזו הייתה כל כך חשובה עבורי. היא נתנה לי להרגיש כמה אני חסרה, כמה היא חושבת עליי. לפעמים אנחנו נזכרים באנשים אבל לא עושים עם זה כלום, והתזכורת הזו מאוד חיממה את ליבי.

טובה קלטה כמה עמוק היא ושאר המשתתפות נכנסו לי ללב ועד כמה חשוב ומשמעותי היה הפרק הזה בחיי. לא שיתפתי אותה יותר מכולן ולכן לא צפיתי את הרגישות הזו ואת המשך הקשר בינינו. הרווחתי שכנה ששוכנת בה נפש טובה.

הסיפור הזכיר לך סיפור מהחיים שלך?

אשמח שתכתבו ותגיבו כאן למטה בתגובות

לסיפור מיתוג אישי הבא>

להצטרפות לקבוצת חיבוק חדשה>

תגובה אחת