כתיבה מגניבה לא תמיד טובה

השבוע הגיעה אליי לקוחה שהקימה חנות אינטרנטית. החנות כבר הייתה כמעט מוכנה, שם לחנות נבחר, סלוגן לחנות הומצא, תכנים נכתבו, תיאורי מוצרים היו אבל הלקוחה הייתה נסערת. היא ביקשה ממני להגיע להתייעצות לגבי תוכן האתר כי החליטה להיפרד מהקופירייטר איתו עבדה. מקרים כאלה כבר קרו לי לא פעם והם הפחות מועדפים עליי, כי לקוחות שחוו עבודת קופירייטינג לא מקצועית, מגיעים לתהליך בחשש ועם תקציב מוגבל, בגלל שחלקו כבר נשפך על עבודת כתיבה שיווקית לא מקצועית והם נאלצים לעשות הכול מחדש. תמונה הממחישה איך קופירייטר צריך לחשוב

נפגשנו. הלקוחה סיפרה לי על השירות החדש אותו מציע האתר שהקימה וחשפה בפני את האתר. הבעיות ישר קפצו לי לעין. מיתוג החנות לא תיאר או אפילו רמז על ייחודיותה. הסלוגן היה יכול בקלות להתאים לכמה חנויות נוספות שאני מכירה, אפילו עמוד האודות החשוב, דיבר על ״מי אתם״ במקום על ״מי אנחנו״.

קופירייטר צריך לדעת מתי לשים את התחכום בצד

בעמוד הראשי של האתר הופיעו כמה כותרות פרסומיות שהכילו משחקי מילים אבל לא שיווקו את החנות כלל. בשום מקום בעמוד הראשי לא הופיע טקסט המספר לגולש לאן הוא הגיע ולמה הוא חייב להישאר. בקיצור, אף אחד, אפילו הגולש השנון ביותר, לא יכול היה להסיק מחלון הראווה האינטרנטי של החנות מה היא מציעה.

חכו! עוד לא סיפרתי לכם על עמודי האתר הפנימיים. עמודים סטנדרטיים שכל גולש מחפש באתר כמו ״צרו קשר״, ״שאלות ותשובות״, ״הזמנה״ ועוד, היו קיימים אבל תחת זהות בדויה. הקופירייטר התחכם גם שם והחליט לחשוב על כותרות יצירתיות שהקשר ביניהן אינו ישיר ומתבקש אלא מתחכם.

כתיבה יצירתית מדי עשויה לפגוע במכירות. כדי שחנות אינטרנטית תמכור, חוויית הקניה בה צריכה להיות קלה ונוחה, במידה וכל פעולה פשוטה הופכת לחידת הגיון מורכבת, סביר להניח שננטוש את החנות ונעבור לקנות במקום אחר.

אנשים אוהבים לעשות קניות באינטרנט בעיקר כי זה נוח וחוסך להם זמן. במידה והקניה לא מצדיקה את המטרה שלשמה הגענו, נמשיך את הקניות באתר אחר, שמצליח להקל עלינו ולחסוך את הזמן שציפינו לחסוך.

לשמחתי הצלחתי להחזיר ללקוחה את האמון במקצוע שלי, ניסחתי לה תיאורים שיווקיים קצרים וברורים המסבירים לגולש על ייחודיות החנות והמוצרים שבה, שניתי את הכותרות לברורות ומניעות לפעולה, ניסחתי מחדש את פרופיל החברה וגם את הכתיבה השיווקית בשאר העמודים הפנימיים וכמובן זכיתי בלקוחה מרוצה. מאוד מרוצה.

לקוחות ממליצים>

ליצירת קשר>