מה ההבדל בין כתיבה שיווקית לכתיבה טכנית?

ישנם כמה סוגים של כתיבת תוכן. הפעם אתרכז בשניים פופולריים במיוחד: כתיבה שיווקית וכתיבה טכנית. לכתיבה שיווקית יש מטרה ברורה והיא לרוב למכור או לשווק מוצר או שירות. כתיבה טכנית יכולה להיות גם חלק מתיאור שיווקי של מוצר או שירות, אך היא כתיבה אינפורמטיבית, המתארת את המוצר מבחינת נתונים יבשים: גובה, רוחב, משקל.

לפני שמומחית לכתיבה שיווקית ניגשת לכתיבת התוכן, היא צריכה להכיר את העסק היטב, להבין את מטרותיו, מאפייניו ואת קהל היעד שלו. היכרות מעמיקה עם עולם התוכן של הלקוח, מאפשרת יצירת תוכן שיווקי בעל סגנון ושפה ייחודיים ומותאם באופן אישי.

לקוחות רבים נוטים לחשוב שאפשר להסתפק בתיאור יבש של העסק ואין צורך להרחיב בפרטים. זאת טעות לחשוב כך. לקוחות רבים נתקלים בבית העסק לראשונה על ידי גלישה מקרית באתר, ולכן רצוי להתייחס למדיה הזו ככרטיס הביקור של העסק וכהזדמנות חד פעמית להרשים ולשכנע את הלקוח לפנות. טקסט מרשים צריך להיות שיווקי וענייני.

דוגמא לכתיבה שיווקית של מחבט טניס: כתיבה שיווקית למחבטי טניס

מחבט חדש המשמש את טובי השחקנים בעולם, ומאפשר לשחקן שליטה מרבית בכדור, יצירת עוצמות מקסימליות ושיפור ביצועי השחקן בכל הפרמטרים. המחבט המתקדם הזה מתאים מתאים לך במיוחד אם אתה שחקן טניס מקצועי הרוצה לשפר את ביצועיך! הזמן עכשיו.

דוגמא לכתיבה טכנית של מחבט טניס:

גודל ראש:  sq100

משקל ללא גידים: 280 גרם

גודל ידית: 41/8

ארץ ייצור: צרפת

לצפייה בדוגמאות לכתיבה שיווקית>