מתי למתג עסק?

מעצבת גרפית
הגיגים מקצועיים תמי פישל

יש מי שיגיד לך זה הדבר הראשון שצריך לעשות. מעצבים לוגו, מקימים אתר, מזינים תוכן שיווקי ובלי הפעולות האלה אף אחד לא יידע על קיומך. ואני אומרת…רגע לפני.

רגע לפני שניגשים למיתוג עסק

אתחיל את ההסבר שלי במקרה שקרה לי אתמול. פגשתי לקוחה שהיא כבר קצת חברה והיא סיפרה לי שנמאס לה להיות שכירה והיא רוצה לצאת לדרך עצמאית והיא רוצה להקים אתר. לוגו יש לך? שאלתי אותה. ״לא״, היא ענתה, ״אני צריכה?״. ברור עניתי. הרי מי שיעצב לך את האתר יתבסס על הצבעוניות והצורניות של הלוגו כשייגש לתכנן את האתר.
״טוב, אז תעצבי לי לוגו?״
רגע אמרתי לה. מי קהל היעד שלך? החלטת כמה תגבי עבור פגישה? ״נהוג לגבות 400 ₪ אבל זה נראה לי הרבה מדי וככה לא כולם יוכלו להרשות אותי לעצמם אז אולי אקח פחות״.
את רוצה שכולם יפנו אליך? שאלתי.
״הממממ…לא בטוחה ש״כולם״ זה קהל היעד שלי. אני צריכה לחשוב״.
עצרי רגע ביקשתי. רגע לפני שאת רצה עם עיצוב אתר ולוגו, אני רוצה שנאפיין יחד את העסק שלך על סמך הניסיון העשיר שלך כשכירה. תחליטי למי את רוצה לפנות, מה את רוצה לשדר, איך את רוצה לקרוא לעצמך (גם בזה קופירייטר כמוני מתמחה כמובן) ורק אז תרוצי קדימה.

סוף מעשה במחשבה תחילה

אל תבינו אותי לא נכון, אני לא מאלה שממליצים לחכות, למרוח, להיסחב אבל אני מאוד מקפידה שמי שאני יוצרת עבורו מיתוג לעסק, נמצא בשלב שהוא יודע בדיוק איך יראה העסק שלו ולאן הוא רוצה להגיע.
כמובן שעסק נמצא בתנועה מתמדת ותמיד רצוי לעשות בו שינויים, להכניס חידושים, לעדכן וכו׳ אבל כשמקימים עסק חדש, כדאי שכמה חודשים אחרי הפתיחה, לא ידרשו שינויים בבסיס – בלוגו ובתחומי ההתמחות ובעוד מאפיינים בסיסיים. מומלץ להשקיע הרבה מחשבה ולהתחיל את המיתוג בפוקוס מלא.

רוצה לשלוח לי וואטסאפ?
לפרטים על סטודיו למיתוג תמי פישל>