למה פגישה היא תמיד חשובה?

אחת השאלות שלקוחות חדשים שואלים אותי היא ״קורה מצב שאת כותבת ולקוח ממש לא מתחבר לדברים?״. אז התשובה שלי היא שהכל יכול לקרות אבל זה לא צריך לקרות אם עובדים נכון. לפני שאני ניגשת לכתיבה או לעיצוב עבור כל לקוח, אני מקפידה להיפגש איתו ולשמוע ממנו איך הוא מתאר את העסק שלו, מה הוא מציג כיתרונות מרכזיים של העסק ובכלל, פגישה היא הדרך הכי יעילה להתרשם.

כל פגישה טומנת פתח לחשיפה לצדדים שלא הייתי נחשפת אליהם בשיחת טלפון ארוכה ככל שתהיה. בעסקים כמו בחיים, כדאי לשמוע, לדבר, להקשיב ולהקשיב יותר, ואז עשויים לבצבץ פרטים נילווים (אבל חשובים) שלא היו עולים על הכתב במייל או בשיחת טלפון קצרה.

אז ברוב המוחלט של המקרים זה לא קורה. לא קורה שהכתיבה שלי ממש לא בכיוון אחרי שאני עוברת עם לקוח על האיפיון. מטרת האיפיון היא לרכז את הדברים החשובים שמייצגים את העסק ושרצוי שיבלטו החוצה בכתיבה או בעיצוב של כל אחד מהכלים השיווקיים שעתידים לשרת ולפרסם את החברה.

אז נכון, הרבה פעמים מגיעים אליי עסקים שנמצאים בשלבים הראשונים של הקמתם ויש הרבה נקודות באיפיון שהם עוד לא החלטיים לגביהם כמו: מי קהל היעד הראשי, מה היתרון הכי בולט של העסק, איזה שירותים מרכזיים הם מספקים ועוד, אז התשובות האלה מגיעות תוך כדי חשיבה משותפת.

במקרים בהם התשובות ממש עוד לא החלטיות, אני מעדיפה להקפיא את העבודה לתקופה קצרה ולתת לבעל העסק להתגבש בטרם נתקדם. העצירה הזו מאפשרת התגבשות ומונעת ריצה מהירה ליצירת תוצרים שלא יתאימו או ישקפו את פעילות העסק בהמשך כשיתגבש.

אז מתי קבענו?