איך מעצבים לוגו שלקוח יאהב?

עיצוב לוגו זאת אחת המשימות המאתגרות והמהנות עבורי. הלוגו הינו הפנים של החברה ויחד עם שם החברה, הם מספרים עליה את כל מה שתדעו ותחשבו על החברה לפני שתפגשו אותה לראשונה ואת מה שתזכרו ממנה, בכל פעם שתתקלו בה בעתיד.

עיצוב לוגו
לוגו תמי פישל

כדי להמחיש עד כמה מורכבת משימת עיצוב לוגו, אתחיל בדוגמא מהחיים: כשלקוח שלי ואני נסתובב בקניון לבחור חולצה, סביר להניח שכל אחד מאתנו יעדיף להיכנס לחנות אחרת וגם אם ניבחר באותה חנות, הסיכוי ששנינו נרצה את אותה החולצה הינו קטן מאוד. הסיבה ברורה – לכל אחד טעם משלו, העדפות אופנתיות שונות, משיכה לצבעים מסוימים ועוד. ולכן, כדי לקלוע לטעם הלקוח בעיצוב לוגו, יש להקפיד על ביצוע איפיון מעמיק ומקיף הכולל כמה שיותר שאלות איפורמטיביות ושאלות מכוונות.

מה דרוש לעיצוב לוגו?

לעצב לוגו לעסק מצריך המון כישורים, חלקם קשורים למיומנויות מקצועיות אבל חלקם תלויים בדמיון, הומור, אומץ, חוצפה ועוד. כדי לעצב לוגו מוצלח צריך למצוא את אותו משהו קטן ואופייני לחברה או לעסק שהבלטתו תהפוך את עיצוב הלוגו להברקה.

חלק מהאיפיון כולל הבנה של תחום התמחות החברה לה אני מעצבת את הלוגו, הבנת נקודות החוזקה שלה ונקודות החולשה שלה, היכרות עם המתחרים הישירים והעקיפים, ועוד מאפיינים המקרבים אותי למותג ועוזרים לי לעצב לו את הלוגו.

כשלקוח רוצה שהלוגו ישדר גם יוקרה, גם אטרקטיביות, גם וגם וגם וגם, חייבים לעזור לו להתמקד  במסר אחד עיקרי וברור.  מעצב גרפי לא מקצועי יזרום עם הלקוח וינסה להכניס את כל היתרונות האלה בלוגו. ריבוי המאפיינים עלול לבוא לידי ביטוי בעיצוב הגרפי ולייצר רעש מיותר, חוסר מיקוד וחוסר עניין.

נכון שהלקוח הוא זה שמבצע את בחירת הלוגו הסופית אבל לאורך כל תהליך עיצוב הלוגו, חשוב למקד אותו, להזכיר מי קהל היעד, את תשומת הלב של מי אנחנו אמורים למשוך בסופו של דבר ולנסות לכוון לבחירה הנכונה ביותר עבור המותג.

לדוגמא, במידה והלקוח הינו גבר המתחבר לצבעים חזקים, אך המותג הינו מוצר קוסמטיקה לנשים המצריך בחירה של צבעוניות עדינה ורכה, טעם הלקוח יכול להוות כאן מכשול וחייבים לעשות הפרדה ברורה בין העדפה אישית לטובת המותג.

לכן כדי לעצב לוגו טוב, יש להתחשב בטעם הלקוח אבל חשוב להדריך את הלקוח ולהעניק לו הכוונה מקצועית.

לצפייה בעיצוב לוגו לדוגמא>