הלקוח שרצה שהכל יהיה כתוב שוב ושוב

סיפור לקוח

אז נכון, לכל בעלי העסקים חשוב שיאהבו אותם אבל יש אהבה אחת שממש חיונית לקיומו של כל עסק. האהבה של גוגל. גוגל מעריך אתרים טובים, קופירייטינג וכתיבה שיווקית רלוונטית, תמונות מושקעות, תוכן מקורי ועוד תכונות שגורמות לגוגל להתאהב. הרצון הזה להיות נאהב על ידי גוגל השפיע על הלקוח הבא בצורה יוצאת דופן. שלט פרסום כתיבה שיווקית תמי

חכו רגע! כמה צעדים חשובים לפני שמתחילים בכתיבת תוכן

לפני תחילת הכתיבה, אפיינתי את האתר, האפיון כלל היכרות עם קהל היעד, בחירת סגנון הפנייה, הבנת הצרכים, המטרות ועוד פרמטרים חשובים שמאפיינים את החברה, במקרה הזה חברת השקעות.

חילקתי את הנושאים לעמודי תוכן בצורה שימושית ונוחה ואספתי את כל המידע הרלוונטי לכתיבה שיווקית. כל הנתונים נאספו מהלקוח ועל סמך הידע והניסיון הרב שברשותו.

כתיבת עמוד אודות

התחלתי עם כתיבת תוכן עבור עמוד פרופיל החברה. זה העמוד הראשון איתו אני ממליצה להתחיל את הכתיבה, דרכו אני עוזרת ללקוח להבין איזה דברים חשוב להבליט ולהבטיח התרשמות ראשונית חיובית של הקורא. עד כאן הכל זרם נפלא. הלקוח אהב את הכתיבה שלי, התלהב מהדרך שבה הצגתי את החברה ואישר להמשיך הלאה.

רק רגע לפני שהתחלתי בכתיבת העמוד הבא, הלקוח התקשר ונזכר לבקש להוסיף עוד משהו קטן. שאמר קטן התכוון לנושא בפני עצמו שאותו תיאר בלפחות 500 מילים. אז נכון שכמומחית לכתיבה שיווקית אני יודעת לצמצם את המידע לחצי אבל ניסיתי להסביר לו שיש לפנינו עוד אתר שלם ושהמידע הנוסף, מקומו לא בפרופיל חברה. הסברתי לו שקוראים לא אוהבים להתעייף ושחשוב שנאפשר להם להתרשם מהחברה בצורה עניינית ושיווקית ושעמוד אחד מספיק בהחלט. באמת שניסיתי. הלקוח התעקש. לדבריו הוא רוצה להבטיח שהקורא יחשף לכל המידע בכל עמוד – זאת גישה שגויה.

כתיבת עמוד תוכן פנימי

אחרי שכל המידע התווסף לשביעות רצונו, המשכתי לכתיבת עמוד פנימי. הנחת העבודה שלי הייתה שאם המידע אודות אפיקי ההשקעה יופיע בעמוד תוכן רלוונטי, הלקוח ישתכנע שניתן להוריד את הרשימה מעמוד פרופיל החברה. טעיתי. הלקוח טען שהרשימה חייבת להופיע שוב ויותר מזה, ביקש להוסיף עוד מידע. איך ממשיכים מכאן?

כתיבת עמוד תוכן איכותי

נכון שגוגל לא אוהב תכנים קצרים מדיי ורצוי שיהיה תוכן עשיר ומלא באתר כדי שגוגל יאהב אותו אבל גוגל חכם, הוא ממש לא אוהב שחוזרים על אותו מידע שוב ושוב ושוב. הסיפור של הלקוח הזה עוד לא נגמר אבל כמוהו ישנם הרבה שמנסים להגיד הכל ומשיגים שום דבר.

תכונות כמו: נודניק, מעייף, חופר, הן תכונות שרובנו לא אוהבים בבני אדם וגוגל לא אוהב באתרים. אז כדי שגוגל יאהב את התכנים באתר שלכם, תדברו לעניין, תפרטו כל מה שרלוונטי לעמוד הרלוונטי, אתר זה לא פח זבל שאליו זורקים כל מה שיש לכם בעסק. תתייחסו לאתר שלכם כמו ״דירה לדוגמא״, הוא צריך להיות מסודר, מרשים ומניע לפעולה.

לצפייה בכתיבה שיווקית לדוגמא>