ההבדל בין קופירייטינג לכתיבה שיווקית

זה כל הרעיון
קופירייטינג: תמי פישל

קופירייטינג, כתיבה פרסומית, כזו שמייצרת באמצעות מילים רעיונות יצירתיים ומקוריים שבאים לידי ביטוי בכתב. יש קופירייטינג לסרטוני פרסומת, קופירייטינג לקמפיינים, סלוגנים ועוד. אבל קופירייטר מוכשר ומיומן צריך לדעת איך לשלב בין כתיבה שיווקית לקופירייטינג. אם ניקח לדוגמא מודעת פרסומת, יש בה גם כותרת שצריכה להיות מושכת ומעניינת אבל יש בה גם טקסט קצר שכתוב בכתיבה שיווקית שמטרתה להרחיב על המוצר או השירות. את החלק הזה לא כל קופירייטר יודע לעשות.

לקבלת שירותי קופירייטינג>

 

יש הרבה קופירייטרים, שטועים לחשוב שכתיבה מתחכמת או כתיבה יצירתית זה קופירייטינג טוב. נכון, כדי לייצר עניין לעיתים שימוש במשחקי מילים או טייק אוף על ביטויים שגורים משיגים את המטרה, אבל ישנם מקומות בהם כתיבה מתחכמת מרחיקה את הקורא.

לצפייה בדוגמאות קופירייטינג>

קופירייטינג וכתיבת תוכן באתר אינטרנט

כתיבת תוכן באתרים למשל, משמשת ככרטיס ביקור מורחב של העסק וככזאת היא צריכה להיות כתיבה ברורה, עניינת ושיווקית. אם במקום לנסח כותרות ברורות וטקסטים עניינים המתארים את תחומי ההתמחות של בית העסק ואת השירותים/מוצרים שהוא מספק, נבחר בקופירייטינג יצירתי מדי, אנחנו עשויים לפספס חלק מקהל היעד שלא יבין את המקוריות, ההומור או את הכיוון היצירתי ויחפש אתר ברור יותר.

התפריט הראשי באתר, הכפתורים ושאר לשוניות חייבות להיות מלוות בטקסט קצר ומובן. הגולש הגיע לאתר במטרה למצוא משהו, אם נעכב אותו או שלא נוביל אותו בקלות למציאת המידע שאותו הוא מחפש, הוא ינטוש את האתר ויחפש את הפתרון אצל מתחרים ברורים יותר.

מילה כתובה טובה

יש לשים לב, הרבה כוונות שעוברות בעל פה לא עוברות בכתב. תחשבו רגע כמה פעמים סימסתם למישהו הודעה שבה צחקתם או התכוונתם לומר משהו בציניות והצד השני פירש את זה אחרת לגמרי, קרה לא פעם נכון?! רק שבין חברים, יש לנו הזדמנות להסביר, לשפר, להבהיר, את הגולש שמבקר באתר שלנו או מציץ במודעה, לא נצליח לתפוס שוב, אם לא דייקנו אז פספסנו.

מצאו את ההבדלים

אז ההבדל העיקרי בין קופירייטר למומחה לכתיבה שיווקית, הוא שלאחד ראש יצירתי אבל לאו דווקא יכולות כתיבת תוכן רציפה וקולחת ולשני כישורי התנסחות גבוהים בכתב אבל לא תמיד הינו בעל רעיונות יצירתיים. קופירייטר שהוא גם מומחה לכתיבה שיווקית זה שילוב מושלם.

לסיכום, כשבוחרים קופירייטר או כותב תוכן, מומלץ לעבור על דוגמאות לעבודות קודמות ועדיף לבחון כמה סוגים שונים של כתיבה: כתיבת תוכן לאתר, כתיבת מודעה, כתיבת פרופיל חברה, כתיבת מצגת וכדומה, ככל שתתרשמו מיכולות הכתיבה של בעל המקצוע, כך תוכלו להיות בטוחים שגם העבודה שתיעשה עבורכם תצא באיכות המתאימה ביותר.

לצפייה בדוגמאות לקופירייטינג של תמי פישל>

לקוחות ממליצים>