כתיבה שיווקית

כל לקוח שואף למשוך אליו כמה שיותר קונים. כתיבה שיווקית נכונה היא כתיבה שמצליחה לדבר אל הקורא, לעניין אותו ולהעביר לו בקצרה מידע חיוני. לפני שקופירייטר ניגש לכתיבה, חשוב לתחקר את הלקוח אודות תחום התמחותו ולהבין את התחום לעומק - שזה בעצם הכיף בעבודת קופירייטר, כל יום לומדים משהו חדש. אחרי שלב ההיכרות, קבלת המידע, הבנת צרכים ומטרות, ניתן להתחיל במלאכת כתיבת התוכן. כתיבה שיווקית חיונית למגוון כלים שיווקים הדרושים לעסקים, ביניהם: עגלת סופר עם כרטיס ביקור של קופירייטר ומעצב גרפי

כתיבת פרופיל חברה

כתיבת פרופיל חברה נכתב על ידי קופירייטר מקצועי. הכתיבה השיווקית מאפשרת להתרשם מהחברה בצורה קצרה ועניינית, תורמת לגיבוש זהות החברה, תחומי פעילותה והיתרונות שכדאי להבליט. פרופיל חברה כולל תיאור שיווקי של תמצית עיסוקה של החברה, בעלים, מאפיינים ויתרונות. פרופיל חברה הינו שימושי במיוחד לפני קביעת פגישה, לצירוף למסמכי מכרז, לתוכן בעמוד האודות באתר אינטרנט ועוד.

כתיבת תוכן לאתר אינטרט

כתיבת תוכן לאתר לוקחת בחשבון מאפיינים רבים של החברה ותחום עיסוקה ובהתאם, מתאימה את סגנון הכתיבה השיווקי. את כתיבת התוכן לאתר חשוב לחלק לעמודים שונים בהתאם לאיפיון האתר, ובכל עמוד לכלול תכנים מתאימים ורלוונטים. חלוקה נכונה של התוכן באתר, מבטיחה שהגולש ייחשף בכל עמוד רק למידע אותו חיפש לצרוך. כתיבה שיווקית נכונה, מצליחה להבליט את יתרונות העסק ולהניע לפעולה.

כתיבת מצגות

כתיבת תוכן למצגות היא קצרה ועניינית ותפקידה ללוות את הנואם בזמן אמת. מצגות משמשות ככלי יעיל במיוחד לליווי המרצה בפרזנטציות, כנסים, אירועים ופגישות עסקיות. כתיבה שיווקית למצגות מתמצתת את עיקרי הדברים ומדגישה את יתרונות החברה, השירותים והמוצרים שהיא מספקת.

כתיבה שיווקית באנגלית

על הכתיבה אחראי קופירייטר בעל אנגלית אמריקאית שפת אם ויחד הם מתאימים את התוכן גם לאנגלית. הדגש בשירות הוא על התאמת התכנים לאנגלית ולא על תרגום טכני ויבש. יכולת מקצועית זו משמרת את איכות הטקסט ואת ההנאה מקריאה בשתי השפות.

מה חשוב להביא לפגישה ראשונה עם לקוח?

עד כמה שפגישת מכירה מצויינת תהיה, הבנתו של הלקוח בתחום אותו הגעת להציג הינה מוגבלת, ולכן בסיום הפגישה חייבים לדאוג להשאיר חומרים שיווקיים כלשהם שיהוו תזכורת או תקציר למידע שנמסר בעל פה.

ציוד חיוני לפגישה שיווקית:

1. מצגת - המצגת מסדרת בצורה הגיונית את סדר הצגת הדברים, עוזרת למציג להישאר ממוקד ומסייעת לו לא לשכוח אף פרט חיוני. המצגת מחולקות לפי נושאים ובכל נושא מופיעים עיקרי הדברים בנקודות קצרות המנוסחות בצורה שיווקית ומאפשרות קריאה קלה ונוחה. המצגת שימושית בעיקר בפגישות רבות משתתפים.

2. כרטיס ביקור - יש המרגישים שכיום פריט זה הולך ומאבד מערכו אבל גישה זה שגויה. לעובדים בחברות המובילות בעולם יש כרטיסי ביקור כי בני אדם אוהבים להרגיש משהו מוחשי ושומרים כרטיסים רלוונטים ואפילו אם זה רק מונח אצלם על שולחן העבודה, זה עשוי לעורר ולהזכיר בעת הצורך.

3. פולדר מעוצב וממותג - בפולדר יש לכלול פרופיל חברה, כרטיס ביקור, הצעת מחיר או עמודי מוצר רלוונטים. 

4. מתנה ממותגת - לקוחות אוהבים מתנות. המתנה צריכה להיות קשורה בצורה כלשהי לשירות או למוצר אותו באים לשווק, רצוי שתהיה כמה שיותר מקורית וכמובן ככל שתהיה יצירתית יותר כך יש סיכוי שידברו עליכם יותר.

גם אני מעניקה מתנה בסוף כל פגישה, רוצים לדעת מה היא? בואו ניפגש

חשוב להבין, במידה ומגיעים לפגישה לא מספיק מוכנים ובלי חומרים שיווקיים, אחרי שעוזבים את החדר, גם אם יצרתם רושם חיובי, סביר להניח שאחריכם, יגיעו עוד כמה מומחים וככל שתשקיעו יותר בפרזנטציה כך תבטיחו שהרושם שהישארתם ישאר לאורך זמן ויניע לפעולה.