העטיפה של ירון

כתבה: תמי פישל

ירון שלו
גיל: 58

סיפורים קצרים
עם התפוגגות הקורונה, כל הקישורים והקשרים אליהם התחברתי בשנתיים האחרונות התנתקו בבת אחת. פתאום החלונות הזומים נסגרו והחלונות האמיתיים נפתחו חזרה, והאנשים יצאו מהם החוצה לאוויר העולם. לקח לי לא מעט זמן לעכל את השינוי ולבחור עם מי מהאנשים החדשים שהשגרה החדשה/ישנה הצמיחה, ארצה לשבת לשיחה, לשתיקה או לחיבוק.

עם עטיפה

כך קרה שפגשתי את ירון. ההיכרות הראשונית החלה כבר לפני כשנתיים וחצי, ירון הוא מתנדב בגינה הקהילתית שליד ביתי. גינה שעד לא מזמן הייתי חולפת לידה כל יום, בלי להאט לרגע. יום אחד הבחנתי בספריה שכונתית שהקימו ממש בצמוד לגינה, ספריה שהכילה ספרים שתושבי השכונה תרמו. החלטתי לקחת 10 עותקים מהספר שלי ״קופידון איכה״ וניגשתי לתרום אותם לספריה המקומית.
בעודי ניגשת עם ערמת הספרים בצבע כחול שמים שהערמתי על ידי, ניגש אליי ירון והתעניין בערמת הכחול הזאת. סיפרתי לו שאלה עותקים מספר שהוצאתי לפני שנים, ומתארים בסיפורים קצרים ואופטימיים את תקופת הדייטים המשעשעת שאפיינה את רווקותי.
ירון התלהב והזמין אותי להמשיך לשוחח על כוס תה צמחים בגינה. זרמתי. ירון הקרין נינוחות יוצאת דופן שהקסימה אותי וקיוויתי שקצת ממנה ידבוק גם בי. שיחת ההיכרות בינינו קלחה ודי מהר נוכחנו שנינו לדעת שיש לנו לא מעט מהמשותף ובעיקר הרצון של שנינו לשנות, להטיב ולהשפיע על הקהילה בה אנו חיים.
כל כמה ימים קפצתי לגינה, תמיד משהו חדש קרה שם. קריאות כמו: ״בואי תמי את חייבת לטעום את הפיטנגו שצמח״, ״קחי לך עלי מנגולד למרק״, קיבלו תמיד את פניי. לא משנה באיזה מצב רוח הגעתי לגינה, תמיד יצאתי ממנה עם חופן מלא של ירק וחיוך.
בכל מזג אויר ירון היה קורא לי להגיע. בזכות החיבורים שהוא גרם לי לייצר בגינה מצאתי את עצמי בכל מיני סיטואציות שאינן מאפיינות אותי: מתחבאת ממבול סוער בתוך החממה בגינה כי נקלעתי לשיחה עם שכנים על יוזמה עסקית שגיבשנו, קוטפת (ברשות כמובן) פרחים לזר חגיגי שהנחתי על השולחן בערב חג הפסח, יושבת לתה צמחים עם שכנה מבוגרת שחיפשה כתף להישען עליה, מתכננת בניית סטנד מעץ בכניסה לגינה ועוד. כל הפעולות האלה היו עבורי לא שגרתיות ותמיד מילאו והפיחו בי פרץ אנרגיות.

מהר מאד ירון שכנע אותי בדרכו המיוחדת להתחיל לחשוב איך אני הופכת את פינת הצומח הקסומה הזו לקרקע פורה לרעיונותיי.
מההתחלה היה לי ברור שיש לירון הרבה ידע וניסיון בעולם הניהול אבל לא היה נעים לי לשאול ולתחקר אותו. את רוב יומו הוא הקדיש בהתנדבות לניהול הגינה, לחיבור בין האנשים שמתנדבים בה, שזורעים, שמשקים, שנהנים יחד במסירות ובהתמדה.
כמעט כל מפגש בינינו ירון סיפר לי משהו, לפעמים על אירוע מכונן בעברו שהשפיע על תפיסת עולמו, לפעמים על מנהג שהיה לו להתקשר אל אנשים שחשובים לו ביום ההולדת שלו ולבקש מהם לברך אותו מבלי לחכות שהם יעשו זאת בעצמם או לבנות על זה שהם יזכרו את התאריך. הסיפורים שלו הגיעו תמיד בעקבות חוויות שחלקתי אתו. המסר מהסיפורים שלו הייתה הדרך שלו לעזור לי להתקדם הלאה. לא תמיד המסר היה ברור או נקלט אצלי מיד אבל תמיד הוא הגיע במוקדם או במאוחר.

בלי עטיפה

יום אחד החלטתי להודות לגינה על הצמיחה הזו והגעתי עם שלט מתנה שיצרתי. השלט סיכם את התקופה האחרונה שעברתי בגינה, שנתיים בהן הקדשתי את כל כולי להקמת חיBוק, פעילות לגיל השלישי שכללה מפגש סיפור חברתי מיוחד במינו. שנתיים של עבודה אינטנסיבית, מלאת סיפוק עצום והתרגשות יומיומית. שנתיים שנעצרו פתאום בבת אחת ולתקופה ארוכה חשבתי שהסתיימו לחלוטין. על השלט הדפסתי ציטוט מתוך ספר שהשאילה לי חברה:

״אל תשפוט יום לפי מה שקצרת אלא לפי מה שזרעת״
(להחליף את המים של הפרחים/ואלרי פרין).

נכנסתי לגינה כשבידי השלט והושטתי אותו לירון מתנה. פניו העידו על ההתרגשות מהמחווה ואני לא הצלחתי לעצור את דמעותיי שהפכו מהר מאוד לבכי של ממש. זאת הייתה אחת הפעמים הבודדות שיצאתי מהגינה דומעת אבל מאז הפכנו לחברים של ממש.

כנראה זו העובדה שהרשתי לעצמי להשיל מעצמי עטיפה ולהתפרק, כי מאותו רגע ירון החל לשתף אותי בהצלחות וכישלונות אישיים שלו, בעסקים, בחיים. ירון, היום אני יודעת, הוא יזם מוצלח שעשה כמה השקעות חכמות בחייו והגינה היא התרומה שלו לטובת הכלל ולנשמה שלו עצמו. לא היו דרושות מילים נוספות בשביל ששנינו נבין כמה השלט הזה מסכם את העשייה של שנינו יחד בגינה בעבר – עם קבוצות נשות החיBוק שהקמנו בקורונה, בגינה בהווה – עם קבוצות הנטוורקינג של השכנים מהשכונה בה אנו גרים ובעתיד – אותו אנחנו מצמיחים בימים אלה.

הסיפור הזכיר לך סיפור מהחיים שלך?

אשמח שתכתבו ותגיבו כאן למטה בתגובות

לקריאת סיפור העטיפות הבא>

לפרטים אודות תמי פישל>

נפתחה קבוצת חיבוק חדשה! לפרטים והצטרפות>

 

5 תגובות

  1. סיגל

    תמוש, קראתי והתרגשתי!

  2. ציפי

    אוף, את מרגשת???

  3. Squirt

    Awesome thigs here. I amm very glad to see your
    article.Thank you soo mucxh and I'm having a look ahead too touhh you.

    Will you kindly drop mee a mail?

  4. 벳위즈

    Just desire to say your article is as astounding. The clearness in your post
    is simply great and i could assume you're an expert
    on this subject. Fine with your permission let me to grab
    your RSS feed to keep up to date with forthcoming post.

    Thanks a million and please continue the gratifying work.

  5. 현금홀덤사이트

    Excellent goods from you, man. I have consider youhr stuff prior to and
    you are just too excellent. I actually like what you have ggot here, certainly like what you're stating and tthe way in hich you say it.

    Youu are making it enjoyable and you still caree for to keep it smart.

    I can not wait to read far more fom you.This is really a tremendous web site.